با پارسامد

نکات مهم خرید لباس بچه

خرید لباس بچه یکی از کارهای لذت بخش برای پدر و مادرهایی است که تازه صاحب فرزند شده‌اند. اما گاهی اوقات همین کار لذت بخش می‌تواند تا حدودی باعث سردرگمی آنها هم شود. از آنجایی که تنوع لباس‌های بچه گانه از نظر طرح، رنگ، جنس، قیمت و… بسیار زیاد است؛ ممکن است آن‌ها نتوانند به درستی تصمیم بگیرند. مهم ترین نکات در خصوص خرید لباس بچه گانه شامل انتخاب سایز مناسب، کیفیت بالای پارچه و دوخت، شستشوی راحت، ضخامت پارچه، لطافت پارچه و ضدحساسیت بودن آن است. اگر می‌خواهید بیشتر با اصول خرید لباس بچه و نکات انجام این کار آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً تا انتها با ما همراه باشید.

 

نکات مهم در مورد خرید لباس بچه

یکی از مهمترین مواردی که باید در زمان انتخاب و خرید لباس برای کودکان به آن توجه داشته باشید این است که اصول خرید لباس بچه تفاوت زیادی با خرید لباس برای افراد بزرگسال دارد. شما باید به نکات زیادی در این زمینه توجه داشته باشید تا بعداً از خرید خود پشیمان نشوید.

شاید در حال حاضر تنها فاکتورهایی که در ذهن شما وجود دارند، کیفیت بالا و قیمت مناسب لباس باشند. کاملاً درست است که این دو موارد مهمی هستند و باید هر دوی آنها در یک محصول وجود داشته باشد. اما یک سری موارد دیگر نیز وجود دارند که در ادامه به آنها بیشتر خواهیم پرداخت:

سایز مناسب

یکی از موضوعات مهم برای خرید لباس بچه سایز مناسب است بعضی از پدر و مادرها بدون حضور فرزند خود برای او لباس می‌خرند همین موضوع ممکن است باعث مشکلاتی در سایز دقیق به وجود بیاورد بنابراین تا زمانی که از اندازه بودن لباس و راحتی در آن مطمئن نشدید خرید خود را انجام دهید

کیفیت بالا

کیفیت هم به جنس پارچه و هم به نوع دوخت بستگی دارد. از آنجایی که کودکان فعالیت بدنی زیادی دارند؛ بنابراین لباس آنها باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا زود کهنه یا پاره نشود. بسیاری از والدین برای خرید لباس بچه به سراغ لباس‌های مارک دار و برند می‌روند. باید دقت داشته باشید که لزوماً هر لباس برندی کیفیت بالایی ندارد. معمولاً این لباس‌ها به دلیل وجود نامشان بر روی محصول، قیمت بیشتری نسبت به سایرین دارند و همین موضوع باعث این تفکر می‌شود که حتماً کیفیت بهتری نیز برخوردار هستند.

شستشوی راحت

یکی از نکات بسیار مهم که قطعاً شما به عنوان افراد تازه والد اهمیت آن را به خوبی درک می‌کنید، شست و شوی راحت لباس است. اگر پارچه لباس طوری باشد که در برابر پاک شدن لکه مقاومت زیادی از خود نشان دهد، به هیچ وجه مناسب کودکان نخواهد بود. جنس لباس بچه گانه را طوری انتخاب کنید که با یکبار شستشو به راحتی از روی پارچه تمیز شود.

ضخامت پارچه

یکی دیگر از موارد مهم در زمان خرید لباس بچه که بسیاری از افراد توجه کمی به آن می‌کنند؛ ضخامت پارچه لباس است. ساده‌ترین روش برای تشخیص میزان ضخامت خوب لباس این است که آن را در برابر نور خورشید بگیرید، اگر به راحتی سمت دیگر آن دیده شد، بهتر است کمی بیشتر بر روی کیفیت‌ها فکر کنید چون ممکن است بعد از آن چند بار شسته شدند، بافت پارچه دچار آسیب شود.

لطافت پارچه لباس

با توجه به لطافت و حساسیت بالای پوست کودکان، حتماً لباسی که خریداری می‌کنید باید جنس نرم و لطیفی داشته باشد. پارچه‌های زبر به پوست کودک شما آسیب خواهند رساند. فروشگاه پارسامد استفاده از پارچه های لاکرادار را پیشنهاد می دهد. لاکرا نوعی الیاف مصنوعی است که با پوست سازگاری دارد و به پارچه های پنبه لطافت و نرمی میدهد.

ایمن بودن لباس

یکی از موضوعات بسیار مهم در زمان خرید لباس بچه توجه به ایمنی لباس است. برای مثال وجود اکسسوری های نامناسب، دوخت بد، وجود بند بلند، زنجیرهای تزیینی و مواردی از این دست می‌تواند برای کودک و نوزاد خطر آفرین باشد. از آنجایی که کودکان در سال‌های نخست زندگی توانایی تشخیص کمتری دارند، ممکن است به محض جدا شدن یکی از این تزئینات آن را در دهان خود بگذارد.

ممنون از این که تا انتهای این مقاله همراه پارسامد بودید. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و مطالب گفته شده در آن برای شما مفید، کاربردی و سودمند بوده باشند. همچنین شما عزیزان در صورت تمایل به مطالعه مطالب مشابه، می‌توانید از لینک‌هایی که در ادامه در اختیارتان قرار می‌گیرند، استفاده کنید: