با پارسامد

نکاتی برای تشخیص کیفیت لباس

همه ما دوست داریم زمانی که به خرید می‌رویم بتوانیم کیفیت لباس ها را بهتر تشخیص داده و لباسی را انتخاب کنیم که از نظر کیفیت، مرغوبیت خوبی داشته باشد. گاهی اوقات یک لباس را از پشت ویترین می‌بینیم و به خاطر علاقه زیادی که نسبت به آن پیدا می‌کنیم، بدون توجه به کیفیت دوخت و جنس پارچه آن را می‌خریم. اما می‌بینیم بعد از چند بار پوشیدن و گذشت مدت کوتاه، دیگر قابل استفاده نیست. برای اینکه تجربه این نوع خریدها را نداشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در ادامه با ما همراه باشید تا با نکاتی برای تشخیص کیفیت لباس در زمان خرید به آن‌ها دقت کنید، بیشتر آشنا شوید.

 

منظور از لباس با کیفیت چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد نکات تشخیص کیفیت لباس صحبت کنیم؛ بهتر است مشخص کنیم زمانی که در مورد لباس با کیفیت حرف می‌زنیم، دقیقاً منظورمان چیست؟ لباسی ایده آل ماست که از بابت پاره شدن درزها و دوخته شدن دوباره دکمه‌هایش نگرانی نداشته باشیم و نباید بعد از گذشت مدتی آب رفته یا کش بیاید! همچنین متناسب با فرم بدنی ما بوده و حرکات ما را محدود نکند. یک لباس با کیفیت بعد از شستشو رنگ پس نداده و کمرنگ نمی‌شود. جنس پارچه و لطیف بودن آن هم از اهمیت زیادی برخوردار است. درزهای محکم، جزئیات زیبا و توجه به نکات ریز از مواردی هستند که کیفیت لباس را تعیین می‌کنند.

کیفیت دوخت لباس

چطور کیفیت لباس‌ها را قبل از خرید تشخیص دهیم؟

۱. ظاهربین نباشید

در زمان خرید صرفاً بر اساس ظاهر یک لباس به خرید آن نپردازید. بلکه باید حتماً به کیفیت دوخت و زمانی که برای جزئیات آن صرف شده نیز دقت کنید. اینکه صرفاً بر اساس گران بودن قیمت یک محصول بگوییم مرغوب است، اصلاً منطقی نیست و یک تصور اشتباه در بین بسیاری از افراد می‌باشد. بنابراین اولین قدم برای خرید اصولی‌تر ظاهر بین نبودن است.

۲. خرید حضوری

خرید حضوری این گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید از نزدیک جنس لباس مورد نظر را لمس کرده و با دید کاملی به خرید بپردازید. در صورتی که در خرید آنلاین صرفاً باید به چند عکس گذاشته شده از طرف سایت فروشنده و مشخصاتی که در مورد جنس و سایز آن گفته شده بسنده کنید. علاوه بر این در خرید حضوری امکان پرو لباس برای شما وجود دارد اما در خرید آنلاین این گزینه حذف خواهد شد.

۳. کیفیت پارچه

اولین موضوعی که بر روی کیفیت لباس تأثیر می‌گذارد، کیفیت پارچه مورد استفاده است. در زمان بررسی پارچه باید به دو نکته کاملاً جدا از هم دقت کنید. اول میزان مرغوبیت خود پارچه و گزینه دوم مناسب بودن پارچه انتخابی برای لباس مورد نظر شماست. گاهی اوقات پارچه از کیفیت خوبی برخوردار بوده و لباس هم از نظر نوع دوخت و جزئیات کاملاً بی نقص است. اما انتخاب پارچه درست نبوده و باعث می‌شود لباس آن چیزی نباشد که شما تصور می‌کردید.

۴. مواد طبیعی

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه کیفیت لباس مورد نظرتان دارای ضمانت باشد، به سراغ الیاف مصنوعی نروید. این لباس‌ها نسبت به پارچه‌های طبیعی بسیار ارزان‌تر هستند اما باید دقت داشته باشید که پلی استر و مواد مصنوعی ممکن است به پوست شما آسیب رسانده و گزینه مناسبی برای پوشش طولانی مدت نباشند.

تشخیص کیفیت لباس با وجود دکمه یدک

۵. دکمه‌های اضافی

لباس‌هایی که به همراه خود دارای دکمه اضافی و یدک هستند، می‌توانند انتخاب‌های بهتری باشند. به این ترتیب؛ شما اگر در آینده با مشکل گم شدن دکمه مواردی از این دست مواجه شدید، به راحتی می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی با دکمه‌های یدک موجود آن را جایگزین کنید.

۶. شناخت برندهای با کیفیت

یکی از آسان‌ترین روش‌های تشخیص کیفیت لباس آشنا بودن با برند مورد نظر است. به این ترتیب شما میدانید که لباس مورد نظرتان در چه کشوری و با چه شرایطی تولید شده است. البته نباید صرفاً برند لباس زنانه یا مردانه شما را به اشتباه بیندازد.

 

ممنون از این که تا انتهای این مقاله همراه پارسامد بودید. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و مطالب گفته شده در آن برای شما مفید، کاربردی و سودمند بوده باشند. همچنین شما عزیزان در صورت تمایل به مطالعه مطالب مشابه، می‌توانید از لینک‌هایی که در ادامه در اختیارتان قرار می‌گیرند، استفاده کنید: